Praktijkreglement
Hartelijk welkom bij PUUR Excellence,
Een goede mondgezondheid is essentieel voor uw welzijn. Bij PUUR Excellence helpen wij u zelfvertrouwen te vergroten door middel van op maat gemaakte tandheelkundige zorg.
Contact
Onze praktijk is telefonisch bereikbaar op 085 047 21 47. U kunt eenvoudig wijzigingen doorgeven of afspraken afzeggen door contact met ons op te nemen. Voor overige vragen of informatie kunt u ook op onze website terecht. Buiten de openingstijden geeft ons antwoordapparaat informatie over de spoedgevallendienst.
Uw eerste bezoek
Tijdens uw eerste intake brengen we uw wensen en de staat van uw gebit in kaart. Indien nodig maken wij foto’s voor een gedetailleerd overzicht.
Medische anamnese
Wij vragen u om een medische anamnese in te vullen, zodat we op de hoogte zijn van uw gezondheid. U wordt verzocht om ons te informeren over bijzonderheden zoals zwangerschap, medicijngebruik of andere medische aandoeningen.
Pijnklachten
Bij pijnklachten of nabloedingen helpen wij u, indien medisch noodzakelijk, dezelfde dag. Wij verzoeken u om bij pijnklachten vóór 10:00 contact op te nemen in verband met onze planning. Buiten openingstijden kunt u terecht bij de dienstdoende tandarts.
Teamwork
Ons team van specialisten en assistenten werkt nauw samen om u de beste zorg te bieden. Wij waarborgen dat al onze medewerkers bevoegd en bekwaam zijn om u te helpen, onder supervisie van onze specialisten en met uw toestemming.
Uw afspraak
Wij behandelen uitsluitend op afspraak. Afspraken kunnen telefonisch worden afgezegd of verzet, bij voorkeur 48 uur van tevoren. Afspraken die korter dan 24 uur van tevoren worden afgezegd, worden als volgt in rekening gebracht:
- Bij de 1e gemiste afspraak binnen 12 maanden ontvangt u geen nota.
- Bij de 2e gemiste afspraak ontvangt u een nota van € 20,00 per 10 minuten, met een maximum van € 60,00.
- Bij de 3e gemiste afspraak ontvangt u hetzelfde tarief als hierboven.
- Bij de 4e gemiste afspraak binnen 12 maanden ontvangt u een nota van € 150,00.
Klanttevredenheid
Wij meten regelmatig de klanttevredenheid en stellen het op prijs als u uw ervaringen deelt. Op deze manier kunnen wij onze dienstverlening blijven verbeteren.
Betalen
Onze facturen worden verzorgd door Infomedics. Hierdoor houden we meer tijd over voor u én weten we zeker dat facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt. Klik hier voor de betaalvoorwaarden van Infomedics.
Factuurproces
De kosten van uw behandeling worden naar uw zorgverzekeraar gestuurd. Afhankelijk van uw verzekering wordt een deel vergoed. Het resterende bedrag wordt vervolgens aan u gefactureerd, hetzij via uw zorgverzekeraar of direct via Infomedics.
Factuur per e-mail
Infomedics stuurt de factuur per e-mail. In deze e-mail vindt u een link naar de betaalpagina waar u via iDEAL kunt betalen. Om uw privacy te waarborgen, ziet u alleen het bedrag en de betaaldatum. Heeft u nog geen factuur ontvangen? Controleer dan uw spammap of voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan uw lijst met veilige afzenders.
Vragen
- Vragen over de behandeling: neem contact op met onze praktijk.
- Vragen over het vergoede deel: neem contact op met uw zorgverzekeraar.
- Vragen over betalingen: neem contact op met Infomedics.
gecontracteerde zorg
Wij hebben contracten met verschillende zorgverzekeraars*. Hieronder ziet u met welke verzekeraars wij afspraken hebben gemaakt:
* PUUR Mondzorg kan en mag geen informatie geven over de hoogte van de vergoeding. Dit kunt u navragen bij uw verzekeraar met de door ons afgegeven begroting.
contract voor Prothetiek en Implantologie
Vanuit de basisverzekering krijgt u een vergoeding voor:
- Prothetiek
- Prothetiek op implantaten
- Implantologie
Wij hebben contracten met: Menzis (Menzis, Anderzorg, Hema, VinkVink).
contract voor Prothetiek (ook op implantaten)
Vanuit de basisverzekering krijgt u een vergoeding voor:
- Prothetiek
- Prothetiek op implantaten
Geen vergoeding voor:
- Implantaten
Wij hebben contracten met: Achmea( Zilveren Kruis, FBTO, De Friesland, Interpolis, Pro Life, ZieZo), Zorg en Zekerheid (Zorg en Zekerheid, AZVZ).
contract voor Prothetiek
Vanuit de basisverzekering krijgt u een vergoeding voor:
- Prothetiek
Geen vergoeding voor:
- Prothetiek op implantaten
- Implantologie
Wij hebben contracten met: CZ (CZ, CZdirect, Just, Nationale Nederlanden, OHRA).
contract voor Asielzoekers
Vanuit deze verzekering krijgt u een vergoeding tot €350,- noodhulp per jaar.
Wij hebben contracten met: RMA Healthcare.
geen contract
Wij hebben geen contracten met: VGZ (VGZ, VGZ Bewuzt, IZA, IZZ, UMC, Univé, United Consumers VGZ, ZEKUR), DSW-Stad Holland (DSW, inTwente, Stad Holland, SZVK), A.s.r. (a.s.r., a.s.r. Ik kies zelf), ONVZ (ONVZ, VvAA), ENO (Salland), Eucare (Aevitae, Care4Life).
klacht
Wij hebben de intentie om u zo goed mogelijk te helpen. Desondanks kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij stellen het zeer op prijs als u ons op de hoogte stelt van eventuele klachten over de behandeling of over de manier waarop u benaderd bent.
praat met uw behandelaar
Ga in gesprek met uw behandelaar. In de meeste gevallen kunnen misverstanden worden opgelost of verwachtingen worden bijgesteld. In sommige gevallen kunnen we garantie verlenen.
schriftelijke klacht indienen
Komt u er met uw behandelaar niet uit of wilt u niet in gesprek dan kunt in dat geval gebruik maken van ons klachtenformulier via de website. Uitgangspunt hierbij is dat de klacht gegrond en redelijk is. Een klachtenfunctionaris neemt uw klacht in behandeling en zal met u op zoek gaan naar een bevredigende oplossing.
klacht indienen bij externe klachtencommissie
Heeft u al het bovenstaande geprobeerd en bent u samen niet tot een oplossing gekomen? Dan kunt u een beroep doen op onze klachtenregeling. Deze regeling voldoet aan de eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgverlener stelt. U kunt via deze link een melding maken.
garantie
Wij bieden op verschillende behandelingen garantie. Voor details over de garantievoorwaarden kunt u contact opnemen met onze praktijk.
privacyregeling
Uw gegevens worden zonder uw toestemming niet met derden gedeeld, behalve wanneer dit noodzakelijk is voor uw behandeling. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze privacy policy.